Gameday Lockdown editie Hollands Kroon

Wat we ooit voor ogen hadden, hebben we nu gedaan!

De Rabobank Gameday Lockdown editie Hollands Kroon was een vier weken lange zomeractiviteit welke plaatsvond in de voormalige locatie van de Lidl in Wieringerwerf. 

In krap 6 werkdagen werd de Dome neergezet inclusief alle organisatie en bezetting rondom dit programma. 

Het concept Rabobank GameDay trekt jongeren aan met gamen en enthousiasmeert ze voor sport en techniek. GameDay wil een platform zijn dat online en ter plekke verbinding maakt met de jeugd. Hiermee wordt een aansprekend communicatiekanaal gecreëerd die naast een educatieve ook een maatschappelijke boodschap afgeeft. 

Het leven van de jeugd speelt zich steeds meer online af. Het aangaan van ‘echte’ betekenisvolle relaties wordt minder vanzelfsprekend. Tijdens Rabobank GameDay worden veel nieuwe contacten gelegd. Jongeren ontmoeten elkaar fysiek en delen dezelfde passie. Ze kunnen gamen en sporten combineren. Die afwisseling werkt, bezoekers gaan een uurtje gamen en pakken dan voor de afwisseling een voetbal of een basketbal.

Er werd een programma bedacht voor de jeugd om wat verlichting te brengen in deze lastige corona periode. Voor € 2,- konden bezoekers 2 uur lang onbeperkt gebruikmaken van alle activiteiten. Daarnaast zijn er op deze locatie verschillende activiteiten georganiseerd die hebben bijgedragen aan de ultieme beleving. Bijvoorbeeld een Senioren 60+ ochtend, een F1 race toernooi, een Lockdown Dance workshop en een voorlichtingsavond door Stichting Verantwoord Gamen.

Soms zijn enthousiaste plannen op papier in werkelijkheid nog veel mooier!

Rabobank GameDay heeft geen winst oogmerk. Niemand verdient hieraan. Link Projecten (Jongerenwerk Hollands Kroon) heeft tegen onkostenvergoeding personeel ingezet en samen met Stichting Sport en Welzijn Wieringermeer (SSWW) vrijwilligers voor de locatie Wieringerwerf geworven. SSWW heeft naast de organisatie van een aantal activiteiten in de Dome ook gezorgd voor dagelijks vers fruit door sponsoring vanuit Lidl Wieringerwerf. 

Bij de totstandkoming van dit programma hebben heel veel mensen een bijdrage geleverd en veel meer gedaan dan vanuit hun functie of verantwoordelijkheid van ze verwacht mag worden. Dat geldt voor vrijwilligers, sponsoren, mee organiserende partners en gemeenten. Ook zijn veel jongeren uit de Wieringermeer betrokken geweest bij de organisatie. Hier hebben zij kunnen ervaren hoe leuk werken in een team kan zijn en hoe dankbaar het is om wat voor de samenleving te doen.

Wij zijn iedereen enorm dankbaar die ons tijdens GameDay Wieringerwerf bezocht hebben en dat waren er ruim 2000!!

Gameday Lockdown editie Hollands Kroon